Revision Ltd. - Web Development

web site Πώς μπορώ να χτίσω ένα web site;
Αθήνα web Η εταιρεία Υπηρεσίες Λύσεις Προϊόντα Portfolio Πληροφορίες Επικοινωνία Επικοινωνία web Θεσσαλονίκη web
ΑΘΗΝΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ Αρχική Σελίδα Επικοινωνία Sitemap Θεσσαλονίκη
20.02.2007
Η Εταιρεία Revision έχει την τιμή να σας προσκαλέσει στη έκθεση Real Estate Expo
07.12.2006
Η Εταιρεία Revision, σαν χορηγός του Money Show και του συλλόγου κτηματομεσιτών Θεσσαλονίκης, έχει την τιμή να σας προσκαλέσει στη έκθεση Money Show
04.03.2005
Το νέο site της εταιρείας μας βρίσκεται σε λειτουργία. Μέσα σε αυτό θα βρείτε αναλυτικές πληροφορίες για την εταιρεία και τα προϊόντα μας.


Οικονομικές Καταστάσεις

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

28.02.2005
 

Όσο χρήσιμες και αν είναι οι πληροφορίες που έχει ο δικτυακός σας τόπος αν οι επισκέπτες δεν μπορούν να τις βρουν τότε το site έχει αποτύχει. Διαβάστε πως μπορείτε να σχεδιάσετε καλύτερα την πλοήγηση του δικτυακού σας τόπο

Βασικές Οδηγίες Πλοήγησης

Μπορείτε ο δικτυακός σας τόπος να είναι εξαιρετικά αξιόλογος και να παρέχει χρήσιμες πληροφορίες όμως εάν οι επισκέπτες σας δεν γνωρίζουν πώς να φτάσουν σε αυτές τις πληροφορίες, το site έχει αποτύχει. Ακόμα χειρότερα, εάν οι επισκέπτες βρουν την πλοήγηση του site σας μπερδεμένη ή περίπλοκη, τότε απλά θα φύγουν από τον δικτυακό σας τόπο και κατά πάσα πιθανότητα δεν θα τον επισκεφθούν ξανά. Επομένως, ο καλός σχεδιασμός πλοήγησης αποτελεί ένα απαραίτητο συστατικό για οποιοδήποτε επιτυχημένο web site.

Πρέπει να θυμάστε:

  • Ο σχεδιασμός πλοήγησης αποτελεί τον χάρτη του site σας.
  • Πάντα να προσφέρετε ένα ξεκάθαρο μονοπάτι προς τις επιμέρους σελίδες και φυσικά στην αρχική σελίδα.
  • Υπάρχουν τρεις τύποι πλοήγησης: Ιεραρχικός, Παγκόσμιος, Τοπικός.
  • Υπάρχουν διαφορετικά στυλ πλοήγησης: με συνδέσμους, «μπάρες», «χάρτες» κτλ.
  • Να είστε ακριβείς στις ονομασίες που δίνετε στις διάφορες σελίδες και κατηγορίες.
Η πρώτη αρχή του καλού σχεδιασμού πλοήγησης είναι πως οι επισκέπτες σας θα πρέπει να γνωρίζουν τρία πράγματα: πού βρίσκονται, πού μπορούν να πάνε, και πώς μπορούν να επιστρέψουν στην αρχική σελίδα.

Είστε εδώ

Το πρώτο και πιο σημαντικό βήμα είναι η καθιέρωση μιας αρχικής «βάσης». Η αρχική σελίδα του site σας θα πρέπει να παίζει το ρόλο διασταύρωσης, το σημείο της προέλευσης όλης της κίνησης στο site σας. Από εδώ, πρέπει να προσδιορίσετε τα στοιχεία της πλοήγησης - για να ελέγχετε πού μπορούν να πάνε οι επισκέπτες σας από την αρχική σελίδα και πώς μπορούν να φτάσουν στην σελίδα που επιθυμούν.

Να λέτε αυτό που εννοείτε, και να εννοείτε αυτό που λέτε

Να είστε άμεσοι. Είναι βέβαια δελεαστικό να βρίσκετε «έξυπνες» φράσεις και τίτλους. Αν όμως αντί να λέτε «Αρχική Σελίδα» εσείς αναφερθείτε σε αυτήν με την έκφραση «Είσοδος», μπορείτε να μπερδέψετε τους επισκέπτες σας. Μείνετε σε ξεκάθαρες, σύντομες ταμπέλες.

Η συνέπεια είναι επίσης σημαντική στην εμπειρία του χρήστη. Σε όποια σελίδα και αν βρίσκεται ο επισκέπτης τα στοιχεία της πλοήγησης πρέπει να είναι ορατά. Θυμηθείτε ότι στα μάτια του επισκέπτη πρέπει να είναι ξεκάθαρο, όπως όταν χρησιμοποιεί έναν χάρτη, ότι μπορεί να πηγαίνει από σημείο σε σημείο με ευκολία και ότι μπορεί πάντοτε να επιστρέφει με ευκολία εκεί από όπου ξεκίνησε.

Ο ρόλος των γραφικών

Αν και δεν είναι πάντοτε απαραίτητες, οι εικόνες και τα γραφικά μπορούν να βοηθήσουν τους επισκέπτες στην πλοήγησή τους.
Αν έχετε π.χ. έναν τουριστικό δικτυακό τόπο αντί να παραπέμπετε σε ένα κείμενο απλά με τη λέξη «Γαλλία», θα ήταν πιο ξεκάθαρο εάν προσθέτατε μία μικρή εικόνα του Πύργου του Άιφελ που να λέει «Γαλλία».

Βέβαια, δεν πρέπει να εξαρτάστε αποκλειστικά από τις εικόνες για την πλοήγηση. Απλά χρησιμοποιείστε τις για να υποστηρίξετε καλύτερα τις ονομασίες των επιμέρους σελίδων. Και βέβαια κάθε γραφικό στο site σας θα πρέπει να περιέχει “ALT” κείμενο, ώστε ακόμη και αν οι επισκέπτες σας δεν βλέπουν τις εικόνες μπορούν ακόμη να διαβάσουν και να χρησιμοποιήσουν την πλοήγηση.

Είναι επίσης σημαντικό να σημειώσετε ότι θα πρέπει πάντοτε να περιλαμβάνετε μία μόνο εκδοχή της πλοήγησής σας, καθώς ορισμένοι χρήστες σερφάρουν έχοντας επιλέξει να μην βλέπουν εικόνες, ή ακόμη και με text-only browsers. Πολύ συχνά θα δείτε την πλοήγηση στο κάτω μέρος της σελίδας.

Τύποι πλοήγησης

Καλύψαμε το γιατί όχι όμως και το πώς. Τώρα γνωρίζετε ότι τα μεμονωμένα στοιχεία τείνουν στη δημιουργία πλοήγησης δε γνωρίζετε όμως πώς να τα συλλέξετε.

Το πρώτο βήμα στη δημιουργία του σχεδιασμού πλοήγησης είναι να σκεφτείτε πώς οι πληροφορίες θα παρουσιάζονται. Σύμφωνα με το Information Architecture for the World Wide Web, υπάρχουν τρεις βασικοί τύποι πλοήγησης:

Ιεραρχική

Η ιεραρχική ανταποκρίνεται σε sites που είναι πλούσια σε πληροφορίες και πολύ καλά οργανωμένα με τη μορφή ενός μεγάλου «δέντρου» με κλαδιά ή όπως μια βιβλιοθήκη.

Παγκόσμια

Η παγκόσμια πλοήγηση ανταποκρίνεται σε sites όπου μπορείτε εύκολα και λογικά να μεταπηδήσετε σε όλα τα σημεία. Ο τύπος αυτός προσφέρεται εάν παρουσιάζετε τις πληροφορίες σε λιγότερες κατηγορίες.

Τοπική

Η τοπική πλοήγηση βρίσκεται κάπου ανάμεσα. Αυτή ανταποκρίνεται όταν έχετε ένα βάθος πληροφοριών μέσα σε συγκεκριμένες περιοχές.

Ψάχνοντας για πληροφορίες

Τα ιεραρχικά sites λόγω του βάθους και του πλάτους του περιεχομένου, συχνά χρησιμοποιούν μια προσέγγιση που αποκαλείται “bread-crumb trail” . Αυτό σημαίνει ότι καθώς περνάτε από σελίδα σε σελίδα, μπαίνοντας βαθύτερα σε πιο εξειδικευμένα θέματα, η σελίδα σας πληροφορεί πώς να φτάσετε εκεί, και φυσικά πώς να γυρίσετε πίσω. Θα το δείτε αυτό πιο συχνά σε μηχανές έρευνας όπως το Yahoo.

Καθώς χρησιμοποιούμε την μεταφορά του χάρτη, αυτός ο τύπος της πλοήγησης θα έμοιαζε με ένα ακτινωτό σχήμα από δρόμους που πηγάζουν από μία μοναδική πηγή και σπάνια διασταυρώνονται μεταξύ τους.

Το μενού πλοήγησης

Δεν υπάρχει κάποιος κανόνας που να δείχνει πώς και πού πρέπει να τοποθετηθεί το μενού πλοήγησης. Πολλά sites το τοποθετούν στην αριστερή μεριά. Άλλα όπως της Microsoft το τοποθετούν στο πάνω μέρος. Μερικά μάλλον τολμηρά site το τοποθετούν στη δεξιά πλευρά. Η τοποθέτηση στην δεξιά πλευρά δεν είναι κάτι λάθος, απλά δεν συνηθίζεται.

Στο πλάι: Από τη στιγμή που οι οθόνες είναι μεγαλύτερες, είναι λογικό να τοποθετηθεί η πλοήγηση στην αριστερή ή δεξιά πλευρά - απλά γιατί υπάρχει μεγαλύτερος οριζόντιος χώρος. Επιπλέον, δεν θέλετε οι γραμμές του κειμένου σας στον κεντρικό χώρο της σελίδας να τρέχουν από την μια άκρη της οθόνης στην άλλη - αυτό δημιουργεί μεγάλες γραμμές με αποτέλεσμα να μην διαβάζονται άνετα (60-70 χαρακτήρες είναι το όριο που πρέπει να έχετε υπόψη σας.)

Στην κορυφή: Η τοποθέτηση του μενού πλοήγησης στο πάνω μέρος της σελίδας συχνά περιορίζει αυτό που βλέπουν οι επισκέπτες σας όταν μπαίνουν για πρώτη φορά στον δικτυακό τόπο. Υπάρχουν μενού πλοήγησης τα οποία ήταν τόσο μεγάλα που κάλυψαν την οθόνη και ανάγκασαν τον επισκέπτη να κατεβάσει τη σελίδα μόνο για να δει την αρχή του περιεχομένου. Αυτό δεν είναι τόσο καλή ιδέα. Η πλοήγηση είναι απαραίτητη, από τη στιγμή όμως που εμφανίζεται σε κάθε σελίδα ένα πολύ μεγάλο μενού μπορεί να γίνει ενοχλητικό.

Σε ένα πλαίσιο: Ένας κοινός τρόπος να κρατήσετε την πλοήγηση στην οθόνη χωρίς να υπολογίζετε πόσες σελίδες κατεβάζει ένας επισκέπτης για να διαβάσει είναι να δημιουργήσετε ένα πλαίσιο για το μενού πλοήγησης. Με αυτόν τον τρόπο, όταν οι χρήστες κάνουν click από σημείο σε σημείο, δεν χρειάζεται να ξαναφορτώσουν το μενού πλοήγησης σε κάθε σελίδα.

Το πρόβλημα με αυτό είναι ότι τα πλαίσια μπορούν να μπερδέψουν τους επισκέπτες. Επίσης, τα πλαίσια μπορούν επίσης να προκαλέσουν προβλήματα στους επισκέπτες σας με παλαιότερους browsers.

High-Tech: Μία άλλη μέθοδος είναι να χρησιμοποιείτε τα multimedia. Κάποια sites χρησιμοποιούν JavaScript για να ανοίξουν ένα παράθυρο ή για να αποκαλύψουν βαθύτερα επίπεδα πληροφόρησης όταν επιλέγετε μία κατηγορία στο μενού πλοήγησης.

Site maps: Μία πιο συχνή μέθοδος-που έχει διατηρηθεί από τα παλιότερα παραδοσιακά μέσα εκτύπωσης- είναι ο site map ή ο πίνακας περιεχομένων. Τo πλεονέκτημα εδώ είναι ότι προσφέρει στον αναγνώστη σας μία βάση από την οποία μπορεί να έχει πρόσβαση σε οποιοδήποτε μέρος στο site. Συχνά τα site περιέχουν και graphic image maps, δηλαδή γραφικές αναπαραστάσεις, έτσι ώστε να βοηθούν τους επισκέπτες να έχουν τη γενική εικόνα του site. Εάν δημιουργείτε έναν graphic site map, προσπαθήστε να κάνετε τα γραφικά όσο μικρότερα γίνεται, για να κατεβαίνει πιο γρήγορα η σελίδα.


Πηγή: go-online (eFUSE.com) (επεξεργασία HOL)


Ενημέρωση στο χώρο σας
Υπολογίστε το site σας
Θεσ/νίκη
Εθ. Αντιστάσεως 68, Καλαμαριά
Τηλ.: 2310 486 405, Fax: 2310 805 189
Αρχική Σελίδα Επικοινωνία Sitemap